Forsiden

AME langgaffel

Håndsyede sæder

RVS motorrenovering

Fremflyttersæt

 

Kontakt

 

 

AME gaffelsystemer
for HD, Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha
 

AME er den eneste langgaffel der er godkendt af
Færdselsstyrelsen og Teknologisk Institut!

 


NYHED ! AME på stivstel muligt - godkendt af Fstyr!
 

Læs pressemateriale

 

Broer nu også i sort!

Få gafffelbroer og forsætningsadapter i matsort pulverlak.

Angiv ved bestilling, såfremt du ønsker matsort. Pris i prislisten.


AME gafler er testet under køreforsøg, og TÜV giver klart udsagn om at ombyggede motorcykler har samme kørselsmæssige og sikkerhedsmæssige egenskaber som originale ikke ombyggedemotorcykler, samt at Teknologisk Institut, på basis af de originale TÜV certifikater og rapporter bedømmer, at ombygningen ikke står noget til hinder for.

AME gaflerne er nu blevet solgt i over 30 år og er godkendt i det meste af verdenen. AME gaflen er den eneste, der ikke ændrer på motorcyklens vinkler, hvorved der IKKE kan opstå voblen og der IKKE ændres på køreegenskaberne! AME gaflen er testet under kørsel, samt brudsikkerheden i stel og gaffel på de enkelte motorcykelmodeller er testet elektronisk i henhold til dansk standard Eurocode 3 - DS/EN 1993-1-9. Er du i besiddelse af en motorcykel, evt. importeret brugt, der har monteret en AME gaffel og ikke er synet med konstruktiv ændring, skal denne synes omgående, da den ellers er ulovlig at køre på. Man kan se på ens registreringsattest, hvor vidt der er anført ordene "Konstruktiv ændring". Står dette ikke på registreringsattesten, så bør man omgående opsøge Applus Bilsyn eller FDM test og bilsyn, der syner gaflerne. Syn kræver TÜV certifikater og andre dokumenter, der kan erhverves hos undertegnede, hvis man ikke har sådanne. Ydermere leverer TekCoach en vejledning hvordan man skal forholde sig, for at få motorcyklen synet og anmeldt på den korrekte måde.

AME blev grundlagt af Walter Cuntze i 70erne. Han stod for udvikling og produktion af hele motorcykler, og fik godkendt S800 og S1000 modellerne i ægte Chopper stil.

AME lange gafler blev patenteret og produceret siden midt 70erne. Først 14 graders, og flere år senere kom så 9 og 18 grader til.

AME har gennemført de første kørselsprøver i samarbejde med TÜV Süd, og har dermed sat præcedens i hvordan sikkerheden testes. AME's gafler er stadigvæk de eneste lange gafler, der ikke ændrer kørselsegenskaberne.